woensdag 4 september 2013

Van Kastos naar Nidri

Woensdag, 4 september 2013

Vanochtend na een onrustig nachtje vertrokken uit de haven van Kalamos. Ondanks dat we goed afgemeerd lagen was de wind de hele nacht goed te voelen. Fluitend door de verstaging, tikkende vallen van andere boten en flink wat geschommel, ondanks dat  hebben we prima geslapen.

Nadat we heerlijk aan boord hebben ontbeten zijn we betijds uit de haven vertrokken. We besloten naar Onehouse bay te gaan om daar even te ankeren en te gaan zwemmen. Het was hier heel druk dus na een half uurtje besloten we weer weg te zeilen.

Opeens zagen wij een plas water op de grond staan. Iemand zich niet goed afgedroogd en uit staan lekken. Snel een doekje erover, want we willen de boel toch netjes houden. Even later weer en plasje, vreemd, wat is er aan de hand. Luik opgetild en er stond allemaal water onder. Jolanda en ik aan het hozen, op dat moment konden we geen pomp vinden, dus emmers hebben we eruit geschept. Ruim twee uur aan het hozen geweest toen was de boel weer droog. Maarten besloot toen om weer richting Nidri te gaan want we wisten niet hoe we aan dit water kwamen. Op een gegeven moment zagen we dat het water binnenkwam bij het compartiment van de motor. Snel Henny gebeld, hoe dit zou kunnen komen. Naar Nidri gevaren en Henny stond al op de kade op ons te wachten. Het bleek na onderzoek een lekke slang van de koeling te zijn. We wilden de Orion al omdopen in Titanic. Gelukkig na een tijdje was dit weer opgelost.

Het is inmiddels zeven uur en we liggen nu in de Haven van Nidri. We blijven hier maar even liggen tot morgen want we zitten er best wel een beetje doorheen, eigenlijk is dit toch wel een verloren dag die voor heel veel stress gezorgd heeft.

Na een paar biertjes is de stress wel weer gezakt en gaan we vanavond weer een hapje eten aan de kade van Nidri.