donderdag 5 september 2013

Van Nidri naar Spartochori

Donderdag, 5 september 2013


Gisteravond zijn wij bij Mama Mia wezen eten aan de haven, hier heb ik de lekkerste mousaka op die ik ooit gegeten heb. Smullen was het, ook de anderen hebben genoten, het is een aanrader. Op woensdag avond is er ook live muziek, wel heel toeristisch maar leuk om een keer mee te maken. De eigenaar Spiros danste er volop op los en er werd flink met borden gesmeten.




Vanochtend waren wij al heel vroeg wakker, ik werd mijn bed uitgemept door Maarten die droomde dat hij mensen onder mijn bed zag. Is hij leuk, of niet soms. Ik kon daarna niet meer slapen en ben op het dek gaan zitten en heb de zon op zien komen boven de baai van Nidri.



Eigenlijk was iedereen vroeg en om half tien voeren we weg. Vandaag een behoorlijke bries, windkracht 3  à 4. Af en toe haalden wij de 8 knopen snelheid. Heerlijk op het schuine kantje tot arendsoog Marcel ineens riep, "Kijk daar zwemmen dolfijnen". Dat had hij goed gezien, het waren kleine zwarte dolfijntjes die  hier rondzwemmen. We hebben een hele tijd liggen kijken. 

Daarna het zeil er weer op en naar een baaitje gevaren waar wij heerlijk voor anker zijn gegaan en lekker gezwommen en gesnorkeld hebben. 


Nadat wij weer een tijdje gezeild hadden, heerlijk windje vandaag, zijn wij weer op het eiland Meganisi voor anker gegaan. Dit keer zijn wij de steile weg naar boven gelopen, het was wel behoorlijk zweten, naar het dorpje Spartochori.



Hier heb je een mooi uitzicht over de baai en op het eiland Scorpios, het vroegere eiland van Onassis.



Dit is een leuk dorpje met mooie straatjes en een prachtig kerkje, echt de moeite van de steile klim waard.



Vanavond maar eens kijken of Babi nog calamaris op het menu heeft staan, deze waren de vorige keer heel erg lekker, dus voor herhaling vatbaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten